Tuesday, December 1, 2009

raya yang "kurang enak"

assalamualaikum n hai...

first of all, wpun terlambat, tp aku ttp nak ucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA kepada semua......

bila difikir hari raya haji, mesti kita terfikir suasana yang KURANG meriah drpd hari raya puasa....pdhal hari raya haji sepatutnya menjadi hari raya utama kita.....

inilah yg aku rasa....pg raya, bgn pagi, mandi sunat hari raya, tlg kemas umah (tu pun slps kena leter=p), pi solat sunat hari raya, blk umah, tgk tv....end of story....

tu pa yg aku wat pada setiap kebanyakan kali hari raya haji....tmbahan plak tahun nih, aku xblk kg di penang coz tiada sapa di kg...tp thn nih lain ckit.....makndak aku di kg ayahku "tumbangkan" seekor lembu....so ada kenduri (kecil ja)....

xsangka aku....best gak....jumpa sepupu sepapat (wpun xramai).....sembang2, gosip2 =p then melantak lauk gulai daging korban...mmg masyhuk la =)

aku mula mengubah perspektif bahawa wpun suasana yg aku alami hnya kecil tp impaknya besar....kenapa??? sbb kita melalui suasana itu dgn og2 tersayang kita....itu yg penting.....

xkisah la di mana pun kita, tp kalau kita ada bersama org yg kita sayangi, perkara yg kecil juga boleh menjadi besar.....^_^

No comments: