Monday, March 16, 2009


musim kenduri kahwin...
asalamualaikum n hai...
well for today's entry, it would be about kenduri kahwin...
normal la, setiap kali cuti mesti ada kenduri kahwin...^_^
nwy i wld like to say congrats to two of my friends who got married recently...
semoga hubungan kamu berkekalan sehingga akhir hayat n insyaallah jannah...amin ^_^
to be truthful, i dun like going to kenduri kahwin...
dulu, aku xsuka pi kenduri kahwin sbb kena pakai bj kurung...lemas btoi pakai bj kurung...hahaha
then mak aku ckp "aizat, ang wat la xmau pi kenduri org, nnti ang kahwin xdak sapa nak pi kenduri ang.." hahaha bisa btoi 'ugutan' tu...
bt still, i hate going to kenduri....adik pompuan aku ja enjoy pi kenduri kahwin....hahaha
tp sekarang aku pun kena belajar pi kenduri kahwin...ye r member2 kahwin, aku pun mesti r kena menyibuk sekali...=p
tp perasaan xmau pi kenduri 2 dtg blk bila mkck2 kat kenduri tu tnya "aizat, bila plak kenduri awak tu??"
aduh, gawat2...benci btoi aku bila org tnya pasai kahwin....
apasal la semua pun sibuk nk suruh aku kahwin....tmbh2 plak, sekarang kebanyakan member2 aku dtg dgn baby msg2...lg la gawat aku nak tepis soalan2 laser mkck2...hahaha
tp aku cool ja...dgn selamba aku jwb "relax r mkcik, sy lmbat lg....2 3 tahun br ok kot" hahaha
yg plg kelakarnya bila tgk muka mkck2 yg tnya 2...
diaorg mcm xpercy ja aku jwb aku nak kahwin 2 3 thn lg....
muka diaorg mcm "btoi ka bdk ni"
ms tu pun aku bley tgk muka xpercay mak aku sbb aku jwb mcm 2...
ye r dia pun skrang sibuk nak suruh aku kahwin awai...
alasan dia 'takut anak dia xkahwin'....aku pun suka gak sakat dia, ckp "relax r ibu, kalau aizat kahwin, kahwin la, kalau x aizat dok nyibuk dgn ibu n ayah..." hahaha
tp yg plg semangat bpk aku....siap pkir tema kahwin aku....aduh....xbley tahan aku....=p
tp aku selalu bgtau parents aku, kahwin atau x, ltk tepi dulu cz aku nak cr duit utk dr sendiri n yg plg penting utk mak ayah aku....
nak gak berjasa ^_^
so kepada kwn2ku diluar sana...jgn terburu2 nak kahwin jika dr belum bersedia....
perkahwinan bukan satu permainan tp satu ikatan murni n suci antara dua hati n dua keluarga dalam usaha utk melayari kehidupan penuh ranjau n membentuk sebuah keluarga bahagia n melahirkan anak2 soleh n solehah...yg plg penting perkahwinan yg diredhai allah adalah impian kita semua....dan semoga kita semua ketemu keredhaan ini, amin^_^

4 comments:

k3i said...

aku setuju!
aku setuju!
kalo belum ready , knp nak kawen??

p/s: dulu aku pun x suka nak g kenduri sbb kena bj kurung. lagi2 tang nak kena iron bj. lemahhhh!!
huhu

nurul said...

ceh nor akma oi..
kamu tu dah la cegu2
mmg sah2 kna pakai bj kurung

nurul said...

aizat
dayah denga aizat dah nak kawen...
erm..

ejat said...

btoi kema...tang nak iron tu lemah btoi...nwy dayah, sapa plak ckp aizat nak kawen nih....aizat len kot ^_^