Monday, July 27, 2009

kenapa?????

assalamualaikum n hai......

sudah lama aku xmenulis blog....mls pun ada, kekeringan idea pun ada.....tp bila dipikir2 blk, lebey kepada malas =p

well sebenarnya aku nak kongsi pengalaman pertama aku smpai di sekolah.....mungkin belum terlambat untuk kongsi =)

biasalah cikgu baru masuk, students mesti gembira lebey, senyum dari telinga ke telinga lebarnya.....pelik...suka sgt ka cikgu baru masuk???

bila aku masuk relief, budak2 mesti ckp, "teacher, perkenalkanlah diri"

pastu aku jawab, "nak tau apa???"

soalan2 yang selalu ditanya:

1. teacher nama pa??? - walaupun terbentang nametagku di tudung
aku pun jawab, "nama teacher nuraizat, panggil teacher aizat"
pastu ada suara sumbang, "nama teacher nama jantanlah"

2. teacher dah kahwin???
maka aku pun menjawab "dah kahwin, anak dua" tp satu hari tu ada sorang bdk laki pandang ja aku...seram gak tgk cara dia pandang....then dia panggil aku, dia ckp "betoi ka teacher dah kahwin? body xmcm org dah kahwin pun" - ceh bdk2 sekarang bentuk bdn org dah kahwin pun dia tau.....aku jawab "teacher pandai jg badan" hahahah

3. berapa umur teacher????
aku jawab, "xpayah la tanya, kalau teacher umur 40thn pun, bkn angpa bley tukar jd 16 =p"

4. teacher dok kat mana???
aku jawab somewhere in kedah.....hahahha

nwy kebanyakan jwpn aku buat students lg skt hati smpai satu thp depa ckp "xpayah la tnya, bkn teacher nak jawab pun"hahahah bunyi skt hati betoi tu

ye la tnya soalan2 sensitip =p

tp sbnrnya aku mls nak lyn bdk2 ni lebey2, kang mula nek kepala.....cikgu2 pun siap warning ^_^

pa2 pun aku masih cuba utk sesuaikan diri....aku xsuka bwk watak cikgu garang, xcool la =p so doakan aku berjaya jd cikgu yang sempoi dan cool ^_^

No comments: