Thursday, June 4, 2009

ke mana JAWI pergi????

assalamualaikum n hai.....

korang tau x mana perginya JAWI????

nwy kali ni aku ingin membincangkan mengenai tulisan JAWI....yg mana telah hilang sedikit demi sedikit....

sekarang xramai yg boleh tulis JAWI....aku pun br sedar bila lecturer utarakan semalam, ms kissm....betoi gak....hmm...

aku ingat ms sek ren n men, ms waktu pendidikan islam, semua WAJIB tulis dalam tulisan JAWI....bila ustaz atau ustazah masuk, suma kena bersedia untuk tulis JAWI....sapa tulis rumi, kena marah.....mula2 ssh gak, dah lama2 seronok plak tgk tulisan JAWI aku.....xla elok sgt tp msh boleh dibaca ^_^

alhamdulillah, berkat tunjuk ajar ustaz n ustazah, aku boleh menulis JAWI smpai sekarang....walaupun aku jarang guna tulisan JAWI (ye la ms bila nak guna JAWI), aku cuba tulis sikit2....adik2 aku pun kena tulis n belajar JAWI....bgslah, msh ada yg tau keindahan JAWI tu...

aku ingat ms sek rendah, aku ada sorang member siam....dia suka msk kelas agama n belajar tulisan JAwI....dan dia mmg pandai tulis JAWI....ntah la sekarang mcm mana, dah lama xjumpa dia...harap2 dia msh bleh tulis, wpun sikit =p kiranya tulisan JAWI bkn utk org islam ja....jgn slh faham....semua pun boleh belajar....

sekarang ada surat khabar utusan melayu yg dlam tulisan JAWI....harap2 ada yg amik kesempatan ni n belajar JAWI.....^_^ so marilah kita sama2 memelihara tulisan JAWI....jgn biarkan dia luput dek zaman n kerakusan manusia utk melupakannya.....so apakah sumbangan anda utk memeliharanya????kongsilah bersama =p

No comments: