Wednesday, June 10, 2009

rules are made to be broken?? .....

assalamualaikum n hai.....

rules are made to be broken???really???hmm...actually i dont agree with that....my sis really loves this statement as she said she was born to break rules....n it's true....always end up breaking rules....dah la 2, kantoi plak...xpro langsung......hahaha

all my siblings think that she was an adopted daughter due to her bizarre attitudes compared to us.....FYI all of us have been TRAINED to follow rules (in another word learn to be SKEMA=p)....

coz my dad is a teacher and he is very strict with his children...n this also goes to my mum....so if we broke any rules, prap!prap!prap!, kena rotan la.....hahaha

but when i look back, there is no difference between me n my sis....y??? coz i remember breaking lots of rules (tp skrang dah kurang ^_^)....when i was small, i always ended up PUKUL my neighbours' children....as far as i remember,most of their children mmg kena pukul by NURAIZAT ABD HALIM....hahaha....n i always ended up being beaten by my mother (sbb ada org report, siots)....

then, i remember one time when i PONTENG from going mengaji petang....i hate going to mengaji petang n always looking for excuses....i told my mum that i went to mengaji petang but i ended up going somewhere else....bila cukup ms blk mengaji, dgn senang hati aku blk umah....like nothing happened....hahaha....i told my mum how i enjoyed going to mengaji petang....sah2 la dia rs pelik...selama nih anak sulung dia mls pi ngaji, tiba2 blk umah ckp dia enjoy pi mengaji petang (apakah bodoh aku ms itu....hahaha).....so in order to clarify my attendance, my mum went to my ustazah's house and she got the answer to my 'excitement'=p the consequences????rotan n tido luar...ms 2 rs mak aku mcm kejam gila tp pdn la muka aku pun...dah la mls, menipu plak 2 ^_^

selepas kejadian 2, aku kena TIDO LUAR lg sekali...kali ni dramatik sikit....bapak aku dgn machonya melempar bantal n selimut kat aku utk tidur luar....sbbnya: aku blk lps maghrib, leka bermain dgn rakan2 lelakiku di bendang....hilang pertimbangan ms 2, lupa nak blk awal.....^_^

when i was in form 1, i ended up fighting with my dormmate....kami kena tangkap,then kena jumpa pengetua......when i was in form 3, i remember fighting with one of the gangsters in my school (FYI i was a prefect), bertumbuk n then kena hadap guru disiplin....adoi....nsb bek smpai sekarang my dad xtau....my mum tau tp dia thp pasrah.....hahaha....

then, i remember riding my MOTORCYCLE with my sis, then lwn lumba dgn one of the students in my school and we almost met with an accident.....after the incident, adik aku tobat xmau lg naik motor dgn aku....hahaha

kat mktb pun kisah aku xberenti mcm 2 ja....pernah sekali "melawak" dgn member tp terkasar sgt smpai aku hentak kepala dia kat meja smpai benjol....dasyat....pastu ada sekali nak pukul org dgn penyapu tp kwn2 kunci aku dalam blk....satu2nya cara utk tenangkan aku....hahaha

n recently,during our KISSM, all of us have to go to the pengarah's office coz we broke one of the kissm rules n almost losing our chances to continue n finish our kissm.....luckily dimaafkan and all of us have learnt our lesson ^_^....

bila difikir2, aku pun sama ja dgn adik aku, suka langgar peraturan....tp sekarang dah insaf....sekarang i sudah jd baik tau =p

whatever it is, i definitely have learnt my lesson....all these have helped me to become a better person...i learn to control my anger (this is very important) and learn not to break any rules.....rules ARE NOT made to be broken....they are made for some reasons....to help and guide us to become discipline and better human being...

9 comments:

k3i said...

erkkk...betul ke ini ejat yg aku kenal??
hahaha... boleh tahan gak eh??
boleh join mafia ke...yakuza ke..mcm ni! huahua

ejat said...

aku mmg dasyat.....ada sekali mak aku rs mcm nak ikat aku kat pokok....hahaha

Ayuni said...

amboi.mgutuk ak nmpk.haha.ala.hg pn sket lebey krg ak je.wekk2!

Your Average Mat said...

haha... :)

ejat said...

ayuni: hang lg teruk,sedia kantoi....xpro langsung....hahaha

April Fimbristylis said...

ejat adalah bakal Menteri Pelajaran Malaysia in the future... :P

ejat said...

wani: amin ^_^

Md Zaini Zulkufli said...

peh..ganas..jgn turun ke anak ang plak sudahla..hahahaha

ejat said...

hehe